۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی مدیریت و شرح وظایف
شرح وظایف
در سال های اخیر با توجه به تدوین و ابلاغ سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و تجربیاتی که از گذشته به دست آمده، همچنین ویژگی های خاص برنامه های توسعه کشور و ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری، دولت با بازنگری اقدامات انجام شده در حوزه تحول اداری، 10 برنامه تحول در نظام اداری را تدوین و ابلاغ نموده که در این 10 برنامه بطور کامل دستیابی به اهداف متعالی نظام در سند چشم انداز و برنامه توسعه را دنبال کرده است.
از همین رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در راستای سیاست های کلی نظام اداری و با توجه به جایگاه و اهمیت این وزارت در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه در سال 1396 بر اساس بازنگری ساختار تشکیلاتی، اقدام به تاسیس و راه اندازی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری در دانشگاه های علوم پزشکی نموده است تا در راستای اجرای برنامه های تحول اداری، بصورت منسجم و نظام مند، سیاست های وزارت متبوع را پیگیری و اجرا نمایند. بر همین اساس، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کار خود را در قالب یک مدیریت مستقل آغاز نموده است. این مدیریت در قالب پنج گروه تخصصی :
• گروه مهندسی سازمان
• گروه مهندسی مشاغل
• گروه سیستم ها و روش ها
• گروه تحول اداری
• گروه آموزش کارکنان و توانمند سازی مدیران
تحقق اهداف خود را در دانشگاه دنبال می نماید.
 
 ماموریت ها
تامین و ارائه خدمات ستادی- تخصصی در زمینه امور مرتبط با توسعه نظام‌های اداری و مدیریتی به واحدهای دانشگاه با بکارگیری مناسب‌ترین رویکردها، الگوها، سیستم‌ها، روش‌ها و ابزارهای مدیریت و علوم اداری با عنایت به محوریت منابع انسانی، کیفیت زندگی کاری، انعطاف پذیری، عدالت، اثربخشی، کارایی، مسئولیت پذیری و پایبندی به قوانین و مقررات
 
معرفی مدیریت
 
 

تصویر

معرفی


نام و نام خانوادگی: خانم مژگان نیکبخت

سمت: سرپرست مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه

تلفن: 33332200-038

پست الکترونیک:

سوابق

تحصیلات : کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

شرح وظایف

• طراحی، استقرار، تهیه و تدوین ساختار تشکیلات کلان و خرد و تفصیلی واحدهای تابعه دانشگاه
• تهیه و تنظیم استاندارد تشکیلاتی کلیه واحدهای تابعه، بیمارستان ها، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و ستاد دانشگاه
• تجزیه و تحلیل و گروه بندی مشاغل بر اساس نوع وظایف، سطح مسئولیت و شرایط احراز شغل و انتخاب عنوان مناسب برای آنها
• طراحی و به روز رسانی مشاغل متناسب با نیازها و الزامات سازمانی با هدف شفاف سازی نقش و وظایف متصدیان مشاغل و تعیین حدود اختیارات و پاسخگویی آنها جهت ارتقا بهره وری و سلامت اداری
• راه اندازی گروه سیستم ها و روش ها در راستای مستندسازی و اصلاح فرآیندهای اداری
• تدوین و راهبری برنامه های اصلاح نظام اداری دانشگاه
• مستندسازی و انتقال تجارب مدیران به منظور هم افزایی توان مدیریتی
• تدارک زیرساخت ها و منابع لازم جهت واگذاری های تخصصی از طریق تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه های قانونی
• فرهنگ سازی و استقرار بهره وری سازمانی در واحدهای تابعه دانشگاه
• طراحی مدل های ارزیابی شایستگی مدیران و ابزارهای سنجش و تربیت مدیران خلاق، عادل و قانون مدار
• طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در کلیه سطوح ستادی و عملیاتی دانشگاه و تقویت ساز و کارهای تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و انتشار و استفاده از آنها در بسترهای الکترونیک
• طراحی، تدوین و بازنگری اهداف، استراتژی ها و برنامه¬ های سالانه مدیریت دانش
• پایش مستمر اجرای مدیریت دانش و همچنین راهبری نظام پیشنهادات
• ایجاد پایگاه اطلاعاتی و ساز و کارهای تسهیم دانش
• استعدادیابی در جهت پرورش و تربیت موضوع جانشین پروری
آدرس پستی : شهرکرد – بلوار کاشانی - ستاد مرکزی- کد پستی : 8815713471
تاریخ به روز رسانی: 1402/01/14
تعداد بازدید: 812
Powered by DorsaPortal